Website analyse: Google Analytics voor beginners

Website analyse: Google Analytics voor beginners. U hebt vast gehoord van Google Analytics. Maar vraagt u uzelf af of u dit echt nodig heeft? Ontdek hier waarom het een goed idee is. En hoe u uw website analyseert met Google Analytics voor beginners.

Začínáme s měřením

Website analyse. Waarom hebt u het nodig?

Bent u benieuwd hoe populair uw informatie is op uw website of blog? Wilt u weten waarom bezoekers producten toevoegen aan de winkelwagen, maar de website verlaten zonder een feitelijke verkoop? Dan dient u absoluut de basis van website analyse te leren.

Helaas bestaat er geen algemene instructiegids voor website optimalisatie.Hoe meet en weet u nu of uw website goed werkt voor uw bezoekers? 

 

Google Analytics

Dat kan met Google Analytics. Een gratis website analyse en webverkeer meetinstrument. Gebruik dit hulpmiddel regelmatig. Zo kunt u uw website enorm verbeteren. U hoeft niet langer te gissen. Google Analytics werkt met betrouwbare, up-to-date data. Zo ontdekt u de sterke kanten en de verbeterpunten van uw website.

 

Voordelen Google Analytics

Website analyse via Google Analytics biedt u de volgende voordelen.
U leert:

  • Populaire content: welke content wordt het meest gelezen op uw website?
  • Tijdsbesteding: waar brengen bezoekers de meeste tijd door?
  • Sterkte & Zwaktes: wat zijn de sterke en zwakke punten van uw website?
  • Verbeteringen: welke acties helpen uw website te verbeteren?

Een eenvoudige website analyse, biedt u al veel bruikbare informatie.

 

Instellen Google Analytics

Hoe stelt u Google Analytics in op uw website? 
Volg deze drie stappen om Google Analytics in te stellen:

  • Stap 1: Aanmelden voor Google Analytics. Vul de basis informatie over de website in. Verifieër uw Google Analytics account via e-mail.
  • Stap 2: Trackingcode toevoegen. Na bevestiging, ontvangt u een trackingcode. Voeg deze toe aan uw website. Zo schakelt u website statistieken in:
    1. Upload de trackingcode op uw systeem.
    2. Gebruik Google Search Console voor website beheer.
    Zo weet u hoe, waar en wanneer bezoekers uw website bekijken.

  • Stap 3: Krijg inzicht in uw website bezoekers. U ziet de eerste datagegevens over uw website- na enkele uren- automatisch verschijnen in uw Google Analytics account.

Beginnen met Google Analytics

Tijd om aan de slag te gaan. Waar begint u?

  • Google Analytics Campagne uitvoeren

    Nu bent u klaar om uw eerste Google Analytics Website Campagne in te stellen en uit te voeren. Onderneem onderstaande stappen om uw website statistieken te meten:

    • Stap 1: Selecteer interne bezoeken via filters. Ten eerste. Selecteer uw rapportgegevens met filters. Stel een basisrapportage op voor uw rapporten over gebruikers, acquisities en gebruikersgedrag. Zonder de juiste filters, tellen uw webstatistieken alle bezoekers. Zowel binnen als buiten uw bedrijf. Voeg een filter toe om uw interne bezoekers, (lees: uw werknemers) uit te schakelen. Zo beschikt u over betrouwbare data.
    • Stap 2: Schakel demografische en interesse rapporten in. Ten tweede. Schakel demografische en interesse rapporten in. Dit geeft u een beter inzicht in uw websitebezoekers.
    • Stap 3: Stel uw bedrijfsdoelstellingen op.  Ten derde. Stel eerst uw specifieke bedrijfsdoelstellingen op. Waarvoor wilt u de Google Analytics-campagne gebruiken? Welke bedrijfsdoelstellingen wilt u bereiken? 
    • Informatie: Hoeveel bezoekers moeten gegevens invullen op het contactformulier?Abonnement: Hoeveel bezoekers moeten zich abonneren op uw nieuwsbrieven?Verkoop: Hoeveel online verkoop wilt u maken?
    • Stap 4: Conversies instellen. Ten vierde. Stel conversies bijhouden in. Zo controleert u het succes en de verbeterpunten van uw campagnes. Track uw campagne met een URL Builder
    • Stap 5: Voer uw Google Analytics Campagne uit. Ten vijfde. Beslis het tijdsframe van uw Google Analytics Campagne en voer daarna de campagne uit.
    • Stap 6: Meet klant campagnes.  Tot slot. Vergeet niet de campagne vóór, tijdens en na campagnetijd te meten. . Zo optimaliseert u uw website en weet u meteen welke verbeteringen u dient uit te voeren om de campagne succesvol te maken.

Artikel beoordeling

Gemiddelde beoordeling: 4.6/5

Aantal stemmen: 8