4.1. De Leverancier verplicht zich ertoe de Klant de in het Contract en/of de AHV omschreven Diensten te verlenen.
4.2. Voorwaarde voor het verlenen van de Diensten door de Leverancier is de onontbeerlijke medewerking van de Klant in gevallen, wanneer ten gevolge van specifieke kenmerken van bepaalde Diensten aanvullende zaken overgelegd dienen te worden.
4.3. De Leverancier mag weigeren Diensten te verlenen aan of een Contract af te sluiten met een Klant, ook al zijn deze zaken in overeenstemming met de geldende wettelijke voorschriften, met het Contract en/of met deze AHV, en wel met name vanwege de volgende redenen:
4.3.1. de Klant weigert de AHV en/of andere in het concept Contract opgenomen voorwaarden te accepteren, incl. de betaling van een eventueel voorschot,
4.3.2. de Klant weigert door de Leveranciers opgevraagde gegevens te verstrekken of heeft onvolledige of onwaarachtige gegevens verstrekt,
4.3.3. volgens informatie waarover de Leverancier beschikt bestaat de gegronde verwachting dat de Klant zijn plichten niet zal nakomen,
4.3.4. de Klant is juridisch gezien niet competent zijn plichten na te komen,
4.3.5. de handelingen van de Klant zijn in strijd met de wettelijke voorschriften of de openbare zeden,
4.3.6. de Leverancier beschouwt het afsluiten van het Contract als onvoordelig voor zichzelf.
4.4. Noch met de overhandiging van de Bestelling aan de Leverancier noch met de aanvaarding van de betaling van de Klant, garandeert de Leverancier dat een Aanvang gemaakt zal worden met het realiseren van de Diensten en de Klant heeft hiermee niet automatisch recht op het maken van een Aanvang met het realiseren van de Diensten, zie 3.29.
4.5. Wanneer er meerdere parallelle Bestellingen bestaan voor een Dienst, die principieel slechts aan één enkele Klant geleverd kan worden (bijv. de registratie van een unieke domeinnaam), dan is de Acceptatie door de Leverancier doorslaggevend voor het afsluiten van het Contract en het maken van een Aanvang met het realiseren van de Diensten.
4.6. De Leverancier mag eisen dat de Klant informatie overlegt die noodzakelijk is voor het vaststellen en controleren van zijn identiteit en juridische competentie voor het aangaan van een contractuele relatie met de Leverancier.
4.7. De Leverancier verplicht zich ertoe de Klant te informeren (in de vorm van Bekendmakingen) over alle omstandigheden die het verlenen van Diensten conform het Contract onmogelijk mochten maken, mits deze feiten hem vooraf bekend zijn. Dit heeft met name betrekking op onderbrekingen in de bedrijfsvoering ten gevolge van beheershandelingen aan het Netwerk, onderbrekingen in de energievoorziening, de reconstructie van gebouwen, ingenieurs netwerken of ruimten, met behulp waarvan de Diensten verleend worden.
4.8. De Leverancier checkt niet na of Bekendmakingen of andere mededelingen aan de Klant zijn overhandigd. Het versturen van Bekendmakingen of andere mededelingen naar het Contactadres van de Klant wordt als overhandiging beschouwd. Met de aanvaarding van deze AHV geeft de Klant aan zich hiervan bewust te zijn.
4.9. De Leverancier is niet aansprakelijk voor onderbrekingen in de verlening van Diensten aan de Klant, overeenkomstig deze AHV en/of het Contract, wanneer deze veroorzaakt worden door derden of door overmacht (met name overstromingen, brand, wind, oorlog, aardbevingen enz.) of door defecten aan installaties van andere leveranciers (met name grote en langdurige uitval van de levering van elektriciteit, telecommunicatie verbindingen enz.), wanneer hij deze feiten aantoonbaar niet kan voorkomen en wanneer ze niet worden veroorzaakt door nalatigheid van de Leverancier en/of wanneer ze worden veroorzaakt door onafwendbare gebeurtenissen, die niet voortvloeien uit de wijze waarop de Diensten verleend worden.
4.10. Wanneer de Leverancier voorziet dat het noodzakelijk is een ingreep uit te voeren in de hardware of software van installaties, die gebruikt worden om de aangeboden Diensten te runnen of die direct samenhangen met de verlening van de Diensten, en wanneer deze ingreep een eenmalige beperking voor de functionaliteit van de Diensten met zich meebrengt, die langer duurt dan dertig (30) minuten, dan dient de Leverancier deze geplande onderbreking uiterlijk vierentwintig (24) uur voor aanvang op adequate wijze bekend te maken. Als minimale adequate wijze wordt publicatie van de informatie over de geplande onderbreking in de vorm van een Bekendmaking beschouwd.
4.11.1. onderbrekingen in de verlening van Diensten uit te voeren, gedurende de onontbeerlijke tijd die benodigd is voor het plegen van onderhoud aan en eventuele reparaties van zijn installaties,
4.11.2. de verlening van Diensten stil te leggen of in te perken, wanneer de verlening ervan onmogelijk gemaakt of belemmerd wordt door objectief onafwendbare gebeurtenissen, die de Leverancier niet had kunnen voorzien of voorkomen (met name overmacht en soortgelijke omstandigheden, die hem vrijwaren van aansprakelijkheid in de zin van het Burgerlijk Wetboek),
4.11.3. de verlening van Diensten zonder voorafgaande waarschuwing aan de Klant tijdelijk te onderbreken of in te perken, wanneer gebruikswijze van deze Dienst in strijd is met het Contract en/of de AHV en wanneer dit een bedreiging vormt voor de functie c.q. functionaliteit van de installaties van de Leverancier of van derden. Met name wanneer het handelt om de aanwezigheid van een Schadelijke inhoud en/of om een Inhoud van de klanten server,
4.11.4. ook zonder voorafgaande toestemming van de Klant in te grijpen in de serversoftware, de Virtuele server en/of de Content van de klantenserver, beveiligingspatches te installeren en beveiligingsprocedures toe te passen, en wel:
i. op grond van een verordening van een overheidsinstantie op het gebied van cyberveiligheid, of
ii. indien sprake is van bedreiging of verstoring van de werking van de Diensten, Servers, Virtuele servers, netwerkelementen of andere faciliteiten van de Leverancier, van gevaar voor bedreiging of vernietiging van de opgeslagen gegevens of hun consistentie, en de Klant het probleem zelfs na voorafgaande kennisgeving van de Leverancier niet onverwijld heeft verholpen, of
iii. in noodsituaties die leiden tot een bedreiging voor of verstoring van de werking van de Diensten, Servers, Virtuele servers, netwerkelementen of andere faciliteiten van de Leverancier, tot gevaar voor bedreiging of vernietiging van de opgeslagen gegevens of hun consistentie.
De bepaling van punt 4.10. is niet van toepassing,
- met behulp waarvan illegale inwinning of verspreiding van software (of andere computerprogramma´s) gerealiseerd wordt ten behoeve van de distributie (al dan niet tegen betaling) van deze illegaal ingewonnen of verspreide software onder derden (bijvoorbeeld warez, crack en soortgelijke doeleinden),
- die kan worden aangemerkt als SPAM, die dient voor het verspreiden van SPAM, die verwijzingen naar SPAM bevat, waarbij het gebruik van Diensten tevens wordt ontzegd aan Klanten, die in verband worden gebracht met of genoemd worden in verband met het begrip SPAM,
- die niet toegestane applicaties en scripts bevat of eventueel de database-systemen overbelast of veroorzaakt dat de Servers slecht functioneren,
- die de infrastructuur en de aansluiting lijnen of de hardware van de Leverancier of eventueel van derden overbelast,
- die een bedreiging vormt voor de privacy of voor de veiligheid van computersystemen van andere internetgebruikers of de privacy of veiligheid van willekeurig welke andere (rechts-) personen (bijvoorbeeld middels virussen, wachtwoordgeneratoren, anonymizers, phishing e.d.),
- die willekeurig welke informatie bevat, die schade toebrengt aan de goede naam van de Leverancier of diens werknemers.
4.12. In alle overige gevallen van ernstige schending van de middels de AHV en/of het Contract en/of de wettelijke voorschriften opgelegde plichten is de Leverancier gerechtigd de verlening van Diensten zonder voorafgaande verwittiging van de Klant in te perken of te onderbreken, eventueel na het tevergeefs verlopen van de termijn, wanneer de Leverancier een termijn vaststelt voor het verhelpen van de schadelijke toestand.
4.13. De Leverancier is op geen enkele wijze aansprakelijk voor misbruik van de aanmeldingsgegevens van de Klant of van persoonlijke gegevens van de Klant of van derden, wanneer hij op basis van deze gegevens bestellingen van diensten heeft geaccepteerd of willekeurig welke verlangde wijziging of aanpassing van reeds bestaande gegevens en Diensten heeft uitgevoerd, mits dit misbruik niet door de Leverancier zelf werd veroorzaakt.
Het versturen van deze gegevens naar de Klant, naar het door hem genoemde Contactadres, zowel vóór als na het in gebruik nemen van de Diensten, kan evenals het herhaald toesturen van deze gegevens naar de Klant, wanneer deze hierom verzoekt, niet beschouwd worden als misbruik van de gegevens door de Leverancier. In dringende technische gevallen is de Leverancier gerechtigd de toegangscodes ook zonder instemming van de Klant te wijzigen, en wel in de veronderstelling dat deze maatregel noodzakelijk is om de Diensten op correcte wijze te kunnen verlenen.
4.14. De Leverancier voert in de zin van de Auteurswet in eigen naam en voor eigen rekening eigendomsrechten uit over werken, die hij gecreëerd heeft om zijn plichten, die voortvloeien uit deze AHV en het Contract, na te leven. Op deze werken zijn de bepalingen van § 65 en § 66 van de Auteurswet van toepassing.
4.15. De Leverancier bevestigt dat hij voldoet aan alle door de wet gestelde eisen die betrekking hebben op de bescherming van persoonlijke gegevens, conform de van toepassing zijnde wettelijke voorschriften.
4.16. De Leverancier is gerechtigd de reikwijdte, de voorwaarden, de eigenschappen, de kwaliteit en de prijzen van afzonderlijke Diensten te wijzigen. Ingeval van aanzienlijke, voor de Klant ongunstige wijzigingen, dient de Leverancier de Klant de oorspronkelijke Dienst aan te bieden zolang de betreffende Factureringsperiode voortduurt. Na afloop van de Factureringsperiode plaatst de Leverancier de Klant over op een andere Dienst, die zoveel mogelijk overeenkomt met de oorspronkelijke Dienst, en informeert hij de Klant hierover middels een Bekendmaking.
4.17. De Leverancier is gerechtigd het verlenen van bestaande Diensten te beëindigen om economische redenen, omdat er nieuwe Diensten worden opgestart, omdat de marktsituatie gewijzigd is, om de kwaliteit van de Diensten te verhogen, vanwege de ontwikkeling van nieuwe technologieën e.d.. De Leverancier verplicht zich ertoe Diensten, waarvan de levering beëindigd zal worden, te vervangen door andere, soortgelijke diensten, voor zover dit technisch gezien mogelijk en economisch gezien redelijk is. De Leverancier zal de Klant hier een schappelijke tijd tevoren over informeren middels een Bekendmaking.
4.18. De Leverancier draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de Inhoud van klanten servers.
4.19. Telefoongesprekken van de Klant met de klantondersteuning van de Leverancier kunnen worden opgenomen, en wel ten behoeve van interne controle van de diensten en ten behoeve van de verhoging van hun kwaliteit, of ten behoeve van het verstrekken van bewijzen over transacties, die met behulp van de klantondersteuning gerealiseerd worden.